poniedziałek, 11 maja 2015

Zielona zupa krem z jarmużem.

Zupkę zobaczyłam w programie ABC gotowania u Mariety Mareckiej na Kuchni+ i od razu postanowiłam ja spróbować. Ja od siebie dodałam jeszcze tylko pora. Polecam wszystkim dbającym o linię.



                                                        SKŁADNIKI:

*na ok. 6 porcji

200 g jarmużu
5 średniej wielkości ziemniaków
1 mały por
1 duża cebula
2 ząbki czosnku
sól, pieprz
łyżka oliwy
bulion warzywny (ew. drobiowy)

                                                     WYKONANIE:

Jarmuż umyć i pokroić na mniejsze kawałki.
Ziemniaki obrać pokroić w małą kostkę.
Cebulę drobno posiekać.
Czosnek obrać i zmiażdżyć nożem.
Pora umyć i pokroić w krążki ok. 1 cm
W dużym garnku rozgrzać oliwę i po kolei podsmażyć na niej: cebulę z czosnkiem, ziemniaki i pora mieszając.
Gdy wszystko się podsmaży, dodajemy jarmuż i zalewamy wszystko bulionem warzywnym ( tylko do przykrycia jarzyn, nie więcej).
Gotujemy pod przykryciem do miękkości ziemniaków.
Zupę zdejmujemy z kuchenki i za pomocą blendera zamieniamy zupę w krem. Doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy z kleksem jogurtu i np. grzankami.



1 komentarz: