niedziela, 24 maja 2015

Marchewkowo- czekoladowy torcik z owocami letnimi.

Przepis na to ciasto marchewkowe mam już od bardzo dawna. Dostałam go od koleżanki. Mogę powiedzieć , że na 100% jest to moje ulubione ciasto. Jest pyszne z dodatkami (jak u mnie dziś), ale tak samo dobrze smakuje bez nich. Dzięki  marchewce jest bardzo  wilgotne ( a nawet mokre ),mocno kakaowe, a do tego ma niesamowity zapach. Ciastem wszyscy się zachwycają, więc zapraszam do wypróbowania.

 
SKŁADNIKI:
 
*ciasto:
 

1 szklanka mąki tortowej
3/4 szklanki cukru
4 jajka
25 g kakao
1/2 szklanki oleju
1, 5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka cynamonu
1 tabliczka gorzkiej czekolady
3 średniej wielkości marchewki
 
*krem:
 
ok. 220 ml śmietanki kremówki (30% lub 36%)
2 łyżki cukru pudru
250 g serka mascarpone
borówki amerykańskie, truskawki ( ew. inne ulubione miękkie owoce sezonowe)- ilość zależna od upodobań :-)
 
*polewa
 
Polewę tą robiłam pierwszy raz i jestem zachwycona, ma konsystencję galaretki, tworzy piękną,  gładką i błyszczącą taflę i najważniejsze: nie jest ciężka "margarynowa". Przepis znalazłam na świetnym blogu Moje Wypieki. Ja zmniejszyłam tylko ilość cukru.
 
100 g cukru
50 ml wody
50  g kakao
100 ml śmietany kremówki
2 łyżeczki żelatyny
 
                                                          WYKONANIE:
 
*ciasto
Marchewki zetrzeć na tarce o drobnych oczkach.
Czekoladę rozpuścić na parze w tzw. kąpieli wodnej.
Jajka mikserem ubić (także na parze w kąpieli wodnej) do uzyskania puszystej masy.
Ubite jajka z cukrem zdjąć z garnka z gorącą wodą.
Do masy jajecznej przesiać mąkę i kakao i wymieszać (łyżką! Od tej pory nie używamy miksera!) niezbyt dokładnie.
Wlać olej i lekko wymieszać.
Dodać roztopioną czekoladę, proszek do pieczenia, sodę, cynamon i wymieszać.
Na koniec dodajemy startą marchewkę i mieszamy do połączenia składników.
W cieście mogą być grudki. Ciasto przelewamy do tortownicy 24 cm z wyłożonym na spodzie papierem do pieczenia. Pieczemy 50 min. w temp. 175 stopni C. W trakcie pieczenia nie otwieramy piekarnika!
 
*krem
Dobrze schłodzoną kremówkę ubijamy na sztywno w trakcie dodając cukier puder. Pod koniec ubijania dodajemy po łyżce serka mascarpone i miksujemy krótko na najniższych obrotach miksera.
 
*polewa
Żelatynę wsypać do kubeczka i zalać zimną wodą do napęcznienia.
Do garnuszka wsypujemy cukier, dodajemy wodę i zagotowujemy do rozpuszczenia cukru. Dodajemy kakao i śmietankę  i mieszamy rózgą do połączenia składników. Zagotować. Nie można miesza zbyt długo, ponieważ powstaną grudki i pęcherzyki powietrza trudne do usunięcia. Do gorącej polewy dodać  żelatynę i dokładnie ją wymieszać. Polewę wystudzić, kontrolując jej gęstość.
Lekko gęstniejącą polać ciasto.
 
 
 
Wystudzone (musi być zimne) ciasto marchewkowe przeciąć na dwa blaty.
 
 
Na blat wyłożyć za pomocą rękawa cukierniczego (lub łyżką) masę śmietanową, posypać borówkami i pokrojonymi w mniejsze kawałki truskawkami i przykryć drugim blatem lekko go dociskając.
 

 
Przełożone ciasto polać polewą.
 
 
 
Gotowe ciasto schłodzić w lodówce ok. 2-3 h.
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz