wtorek, 31 marca 2015

American pancakes ;-)

Wiele przepisów wypróbowałam na pancakes. Wszystkie z marnym skutkiem, aż do dziś. Na blogu Moje Wypieki znalazłam przepis idealny. Efekt: puszyste, nie za słodkie a do tego bardzo proste w wykonaniu. Polecam.



                                                       SKŁADNIKI:

2 szklanki mąki pszennej
2 jajka
1,5 szklanki mleka
75 g rozpuszczonego masła
3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki cukru
szczypta soli

Składniki powinny być w temperaturze pokojowej lub mleko i masło przed użyciem lekko podgrzać.

                                                 WYKONANIE:

Mąkę przesiać i połączyć z proszkiem do pieczenia cukrem i solą.
W osobnej misce roztrzepać jajka z mlekiem i roztopionym masłem.
Mokrą mieszankę wlać do suchej i wszystko wymieszać. Najlepiej za pomocą trzepaczki lub tzw. rózgi.
Smażyć na suchej patelni (najlepiej teflonowej), na złoty kolor z dwóch stron.

Ja pancakes smażyłam na małej patelni pojedynczo. Wielkość ok 11 cm.
Z podanej porcji wyszło 15 placuszków.

Najlepiej smakują z owocami polane syropem klonowym ( u mnie syrop palmowy), z nutellą lub z cukrem pudrem.
Pyszne zarówno na ciepło jak i na zimno.








 
 

 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz