środa, 3 czerwca 2015

Wegetariańskie kotleciki ryżowe i surówka z młodej kapusty

Dziś propozycja w stu procentach dla wegetarian i dbających o linię. Pyszne kotleciki ryżowe, na które przepis podpatrzyłam na tej stronie (klik) oraz surówka z młodej kapusty inwencji własnej ;-). Zapraszam na pyszny obiadek.


                                                                 SKŁADNIKI:

*kotleciki ryżowe (ok. 6 dużych kotletów)

2 woreczki ryżu ( u mnie biały)
1 marchewka
ok. 1/2 szklanki passaty pomidorowej
1 małe jajeczko (można pominąć)
garść oliwek ( u mnie czarne)
łyżka oliwy z oliwek
sól, pieprz, ulubione przyprawy

Ryż ugotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Ugotowany wyłożyć do miski. Lekko wystudzić. Dodać startą na grubych oczkach marchewkę, pomidory, przyprawy i oliwę. Wszystko wymieszać i lekko zblendować. Jeżeli masa będzie się ładnie lepić, to nie trzeba dodawać jajka. Ja podzieliłam masę na 6 części i zwilżonymi dłońmi formowałam dość spore kotlety. Kotlety układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w temp. 175 stopni C ok.15 min. z jednej i 15 min. z drugiej strony.


*surówka

1/2 główki młodej kapusty
1 marchewka
1 jabłko
koperek


* vinegret

7 łyżek oliwy z oliwek
2 łyżki soku z cytryny
1 łyżka octu winnego
1/2 łyżeczki musztardy
1/2 łyżeczki miodu
sól, pieprz, ulubione suszone zioła

Kapustę poszatkować w paseczki. Dodać starte na grubych oczkach jabłko i marchewkę oraz posiekany drobno koperek. Wszystko wymieszać.
Wszystkie składniki na sos wymieszać dokładnie w małym słoiczku (najlepiej potrząsając zamkniętym słoiczkiem). Gotowym sosem polać surówkę i dokładnie wymieszać.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz