poniedziałek, 29 czerwca 2015

Cukinia faszerowana na dwa sposoby.

Na ogródku zdecydowanie sezon na cukinie. Rosną jak szalone. Dziś propozycja na faszerowane w wersji dla mięsożerców oraz wegetariańskiej. Polecam.


                                                             SKŁADNIKI: (na 4-5 średniej wielkości cukinii)

4-5 cukinii
1 duża cebula
ok. 50  dag mięsa mielonego (u mnie karkówka)
5-6 suszonych pomidorów z zalewy
kilka oliwek zielonych
pół opakowania kaszy kuskus
oliwa
mozzarella (u mnie w kulkach)
kilka listków bazylii
sól, pieprz, papryka czerwona, chili, garam masala

                                                          WYKONANIE:

Cukinie umyć, przekroić wzdłuż na pół i za pomocą łyżeczki wydrążyć pestki z miąższem, by powstały łódeczki.
Cebulę pokroić drobno i podsmażyć do miękkości na oliwie. 1/3 gotowej cebuli przełożyć do miseczki, a do pozostałej reszty dodać mielone mięso i dobrze usmażyć. Doprawić do smaku przyprawami. (Lepiej doprawić intensywniej ponieważ cukinia nie ma wyrazistego smaku).
Kuskus przygotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu. (Ja zalałam kaszę wrzącą wodą, nie miałam bulionu).
Suszone pomidorki pokroić w drobne kawałki. Tak samo postąpić z oliwkami.
1/3 kaszy, suszonych pomidorów i wszystkie oliwki wsypać do odłożonej wcześniej cebulki i dokładnie wymieszać. Wersję wegetariańską mamy już gotową.
Do mięsa dodać kaszę, resztę pomidorów i wszystko wymieszać.
Łódeczki z cukinii posolić od środka i nakładać do każdej farsz za pomocą łyżeczki lub palcami (tak jest wygodniej i łatwiej docisnąć ;-)).
Na każdą nafaszerowaną łódeczkę kładziemy kawałki mozzarelli i listki bazylii. Gotowe układamy na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce i pieczemy w 180 - 190 stopniach C przez ok. 30 min. (Moja cukinia po 30 min. była al dente).







4 komentarze: